Maandag 24 april en dinsdag 25 april

26 april 2017 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

Yess, vandaag onze 1e dag in Jordanië. Met heel veel zin, goede moed, goed gezelschap, flesjes koud water, onze bagage en Jaap gaan we op weg.   Gisteren hebben we voor ons idee de hele dag in het vliegtuig gezeten. Het ware rustige vluchten. De vlucht van Istanbul naar Amman zelfs in een grote airbus. Er waren in este instantie ook nog 3 koffers vermist, maar na wat heen en weer gebabbel en lang wachten zijn die toch gevonden op een andere bagageband..... Echt jordaans schijnt. Maar om 02.00 lagen we dan in bed, waar we rond 04.00 uur weer wakker werden van het geluid van de minaretten. Vanmorgen rond 7.15 opgestaan en een goed arabisch ontbijt gehad.
We Vertrokken met de bus richting Jerash. Dit is een oude Romeinse, Byzantijnse stad. Prachtige poorten, oude tempels en pleinen. Dit deed ons heel veel aan Rome denken. De gids vertelde ons dat elke romeinse stad hetzelfde is opgebouwd een weg van oost naar west en een weg van noord naar zuid. Waar de wegen elkaar kruisen is dan een groot ontmoetingsplein.
Daarna gingen we richting de berg Nebo. Hier mocht Mozes van God het land Israel nog zien voordat hij zou sterven. Indrukwekkend uitzicht! Vanaf de berg zie je ook de dode Zee en het meer van Galilea en kun je Jericho zien liggen. Er staat ook een kerk op deze plek.
Hiervandaan zijn we naar Adaba gereden waar een kerk is met een bijzonder mozaik. Hele uitvoerige uitleg van de Jordaanse gids erbij...
Daarna nog 3 uur in de bus door de 'desert' om in Petra te komen. Waar we de volgende dag heen gaan.

1. Anneke:
    26 april 2017
    ziet er mooi uit! leuke foto's
    geniet er maar van met z'n alle!
    Have fun!
    Dikke kus vanuit het koude nl.